Friday Night Chicken

Som Buzzador har jag fått äran att prova en nyhet från Dafgårds, nämligen Friday Night Chicken. Förpackningen är anpassad efter en familj med sina 500g kycklinglårfiléer. Kycklingen finns i tre olika smaker; sweet chili, sweet BBQ och Sourcreme & onion. Jag hittade Friday Night Chicken på Coop (finns ej på ICA) i de två första smakerna så jag valde att prova sweet chili. 
Kycklingen är fryst och tillagningen är väldigt enkel då kycklingen redan är färdig. Värm ugnen till 175 grader. Placera kycklingen på en plåt eller ugnsfast form. Stek i ugnen i ca 20-25 minuter. Vi valde att servera kycklingen med färskpasta och en god sallad men du kan även göra wraps, tacos eller sallad av kycklingen. Hela familjen gav kycklingen tummen upp, god smak och lagom mycket i en förpackning. Nackdelen är priset då det helt klart är billigare att göra egen kyckling men som komplement och i en stressig vardag ser jag detta som perfekt att ha i frysen och plocka fram när tiden inte räcker till.
 
 
#fridaynightchickenbuzz #buzzador
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0