Steak sauce från Knorr

Som jag skrivit om förut är jag en Buzzador, dvs jag får då och då prova produkter och tjänster, jag får utvärdera dessa och dela med mig av mina åsikter till vänner, bekanta och så er såklart - mina kära bloggläsare. En ny fantastisk kampanj jag fått äran att vara med i är denna såskampanj i samarbete med Knorr. Jag får prova Knorrs fyra kylda såser, tillaga dem som vardagsrätter och bjuda familj och vänner. 
 
Knorrs kylda såser är fria från konserveringsmedel och smakförstärkare, du kan både värma dem på spisen eller snabbt i mikrovågsugnen. En såsförpackning räcker till fyra personer och kostar ca 23-24 kr. 
 
Först ut är Steak sauce som jag blev väldigt nyfiken på, en sås som alla gav tummen upp. En lite vuxen rökig smak av barbeque och timjan som passar perfekt till en köttbit. Valde att servera såsen till helstekt fläskfilé, klyftpotatis och en god coleslaw. Denna sås kommer vi absolut att köpa fler gånger och nästa gång ska jag prova att göra såsen som en pepparsås genom att tillsätta grädde och grönpeppar.
 
 
En lagom stor fläskfilé
Olivolja
Örtpeppar
Potatis
Salt
Peppar
Timjan
1/2 vitkål
1 msk dijonsenap
1 dl gräddfil
1/2 dl majonäs
1/2 rödlök
1 burk Steak sauce från Knorr
 
Sätt ugnen på 200-225 grader. Finputsa fläskfilén och droppa lite olivolja runtom köttet. Klappa på örtpeppar runt köttet. Stek köttet på hög värme i lite smör i en stekpanna för att få fin färg på köttet. Lägg i en ugnsfast form. Skala potatis och skär i klyftor. Lägg potatis i en ugnsfast form med olivolja, salt och timjan. Stek köttet klart i ugnen till ca 70 grader. Strimla kålen med osthyvel eller kniv. Skala och skiva löken tunn. Blanda gräddfil, majonäs och senap i en skål. Bland gräddfilsblandningen i kålen tillsammans med löken. Smaka av med salt och peppar. Värm såsen i en kastrull, ej koka utan endast sjuda. Låt köttet vila ca 10 minuter innan du skär upp köttet i skivor. Servera köttet med klyftpotatisen, coleslaw och steak sauce.
 

Inom kort kommer fler recept med Knorrs kylda såser! 
Vill du också bli Buzzador? HÄR kan du läsa allt om hur du gör för att bli Buzzador precis som jag!
 
#knorrsåsbuzz
#middagshjälpen
#buzzador

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0