Carte D'or Gelateria Strawberry & Meringues

Jag får ju ibland vara testperson på Smartson och häromveckan fick jag till min och hela familjens glädje prova Carte D'ors nya glass. Den nya glassen finns i två smaker; Strawberry & Meringues samt Amaretto Vanilla & Chocolate. Äldsta sonen fick äran att välja vilken av sorterna vi skulle prova och då han älskar jordgubbsglass fick det bli den förstnämnda som fick följa med oss hem.
 
Glassen ser fantastisk ut i förpackningen och den är mjuk direkt efter att man tagit ut den från frysen, stenhård glass är inte rolig så pluspoäng för denna. Smakerna i glassen är goda och smakrika och trots att jordgubb inte är min favoritglass så gillar jag denna glass. De små marängerna däremot är ingen höjdare, de ger lite struktur till glassen och ser fina ut men de smakar mest konstgjort. Sonen gav glassen 4 av 5 möjliga och sa att det var marängerna som drog ner betyget. Men som helhet är det en väldigt god och somrig glass och vårt paket kommer absolut att ta slut fort!
 
 
#smartson #smartsoncartedor #gbglace
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0