Knorr Bearnaisesås

Jag har tidigare skrivit om Middagshjälpen där bak- och matlagningstokiga kan samlas och dela med sig av recept, utföra uppdrag, samla poäng som sedan kan bytas ut mot köksprylar och ställa och svara på frågor i forumet. Nu kan du även få en gratis sås genom att svara på en enkel fråga på förstasidan. Du får såsen genom en pdf att skriva ut eller kod till mobilen. Jag hämtade ut min sås igår och av såserna brunsås, gräddsås, steaksås och bearnaise så valde jag den sistnämnda. Känner mig som en bearnaiseexpert så det skulle bli roligt att prova en ny bearnaisesås. Tillagade en hel fläskfilé i ugnen som vi åt tillsammans med ugnsrostade rotfrukter och en god sallad och så Knorr Bearnaisesås.
 
Omdöme: En bearnaisesås med mycket smak och ganska hög syra. Vi provade såsen både kall och varm. Både jag och maken tyckte såsen var god men föredrog såsen uppvärmd. Konsistensen påminner mer om pulversås än kyld bearnaisesås, dvs lite rinnigare. Nästa gång skulle jag gärna prova Knorrs Steaksås som också ska passa bra till kött.
 
Skynda er nu in på Middagshjälpen och få en gratis sås du med!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0