Oxrullader med soltorkad tomat och vitöksfärskost

Den här rätten bjöd min mamma på i höstas och den var så god att jag måste skriva upp receptet här nu när jag äntligen hittade det på webben! En supergod rätt med mycket smaker och det är ju så gott med pressad potatis och massa sås!



16 st innanlår från nöt
16 skivor bacon
8 st soltorkade tomater
1 valfri förpackning vitlöksfärskost
1
st
gul lök, hackad
2 msk smör
2 dl grädde
2 dl öl
2 dl kalvfond 

Lägg ut alla köttskivor på arbetsbänken. Salta och peppra. Dela dem soltorkade tomaterna på längden. Lägg en matsked av vitlöksosten och en halva soltorkad tomat på varje skiva. Rulla ihop och rulla sedan bacon runt om och vik in den sista biten så baconet håller ihop rullen. Stek alla i en gjutjärnspanna så dem blir gyllenbruna runt om. Svetta sedan lök med smör. Slå på kalvfond, öl och grädde. Låt koka på svagvärme i 60 minuter. Servera oxrulladerna med pressad potatis.

Inspiration: Mitt kök/TV4

Kommentarer
Postat av: Susanne - Lätta och Goda recept

Lät jättegott!

2012-03-02 @ 07:43:23
URL: http://lattaochgodarecept.blogspot.com
Postat av: Tina

Detta låter verkligen super gott!! Måste jag testa nån dag!!

2012-03-08 @ 05:37:01
URL: http://peachloveinfood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0