Kycklinggryta med chorizo

Jag som alltid fotograferar alla maträtter vi tillagar men denna maträtt vi gjorde i förra veckan åts upp i rykande fart så jag hann helt enkelt inte fota maten innan den låg i våra magar - ett bra betyg :) Som brukligt gjorde vi om rätten så den passade oss men i detta fall var det också oundvikligt att inte göra om rätten då ICA faktiskt missat att skriva ned en av ingredienserna i texten så de vita bönorna missades i vår maträtt. Då jag inte gillar bönor gjorde det mig ingenting men lite snopet att upptäcka att burken med bönor stod oöppnad när middagen stod på bordet. En väldigt god, enkel och lägglagad maträtt som hela familjen gillade. Tummen upp än en gång för ICAs matkasse.


Bild hämtad från ICA.se

4 port basmatiris
1 gul lök
240g mini chorizo
ca 300-500g kycklingfilé
1 tsk paprikapulver
1/2 tsk salt
1 krm peppar
1 hönsbuljongtärning
5 dl vatten
1 msk majsstärkelse
65 g färsk spenat

Koka ris enligt förpackningens anvisning. Skala och hacka löken. Skiva korven och skär kycklingen i tärningar. Fräs lök, korv och kyckling i lite olja tills det fått fin färg. Krydda med paprikapulver, salt och peppar. Häll på vatten och buljongtärning och sjud i ca 15 minuter. Red av med majsstärkelse utrört i vatten. Smaksätt med salt och peppar. Vänd i spenaten och servera tillsammans med ris.

Inspiration: ICA.se


Kommentarer
Postat av: Marion

Mums, den här måste jag testa. Ser verkligen god ut.

2012-01-24 @ 22:34:05
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0