Lax i hummersås

Hej svejs fredag! Sista helgen på semestern, på tisdag börjar jag jobba efter semestern så nu är det nedräkning till man är back in business igen! I helgen åker vi dock hemifrån igen, denna gång några timmar norrut där vi ska spendera helgen med svärföräldarna på hotell! Hoppas på massa god mat och gott att dricka som jag kan visa er när jag är tillbaka!
 
Igår gjorde jag lax i hummersås med pressad potatis, en av våra favorit-laxrätter som dessutom passar utmärkt som LCHF-rätt med en god sallad istället för potatis.
 
 
4 port.

3 msk Hummerfond 
1 dl  vatten 
1 dl  crème fraiche 
2,5 dl  mellangrädde 
2 tsk  fransk senap 
Citronpeppar

Sätt ugnen på 200ºC. Lägg laxen i ugnsfast form och strö på citronpeppar. Koka ihop vatten, fond, crème fraiche, grädde och senap i en kastrull. Häll såsen över laxen och tillaga i ugn tills laxen är klar, ca 15-20 minuter. Servera med en god sallad eller pressad potatis.

Inspiration: Tasteline

Kommentarer
Postat av: Lottzys matblogg

Verkar gott och ENKELT, me like!

2012-08-11 @ 22:44:51
URL: http://matlottzy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0