Påskmuffins

Igår på påskafton bakade jag och sonen påskmuffins med smak av färska jordgubbar och vit choklad. När sonen sov efter lunch fick jag lite tid att dekorera muffinsen så de fick utseende av ett fågelbo med ägg! Riktigt goda muffins och extra roligt att de fick ett påskliknande utseende!







12 st muffins

3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
125 g smör
1 1/2 dl strösocker
2 ägg
75 g vit choklad
150 g jordgubbar färska helst

Mandelmassa
Godisägg

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda mjöl och bakpulver i en skål. Vispa socker och ägg poröst och ta fram en kastrull och smält smöret. När smöret är smält och det svalnat blandar du i detta bland sockerblandningen.
Häll sedan i mjöl/bakpulverblandningen. Hacka chokladen grovt och dela jordgubbarna i lagom stora bitar. Rör sedan ner det i smeten och klicka ut i formar. Använd gärna en muffinsform. Grädda muffinsen mitt i ugnen i ca 15min.

När muffinsen svalnat kan du dekorera dem genom att pressa mandelmassa genom en vitlökspress. Lägg mandelmassan på muffinsen och dekorera med godisägg.

Inspiration: Ciao.se


Kommentarer
Postat av: anna

ser väldigt gott ut

2012-04-08 @ 10:36:39
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Carina

Kan inte vara annat än goda, är ju dekorerade med mitt favvopåskgodis ;)

Kram!!

2012-04-08 @ 19:06:04
URL: http://familjenhenemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0