Bröllop i samarbete med HP sauce

I fredags var jag inbjuden på lunchevent tillsammans med HP sauce! Jag och min vän blev bjudna på lunch på den engelska puben Tudor Arms i Stockholm där också bröllopet mellan prins William och hans Kate visades på tv-skärmar över hela puben :) Ägaren till puben var finklädd i frack och hög hatt, hela puben var smyckad i engelska flaggor och en av gästerna var till och med utklädd i brudkläder dagen till ära! Jag åt helstekt oxfilé, potatisgratäng med bearnaissås, HP sauce och sallad. Dock valde jag att äta rätten LCHF så jag skippade potatisgratängen och åt köttet med såsen och salladen - mums! För att fira det fina brudparet skålade vi med rosévin :) Tycker Kates klänning var så fin och brudparet kommer säkert att bli jättelyckliga tillsammans! Fick med en flaska HP sauce hem så nu behöver jag er hjälp;

Har ni något bra recept som jag kan använda HP sauce till?

HP har en fin hemsida som du hittar här; HP Sauce och där hittar du också tips och idéer på recept där du kan använda HP till. Om ni inte kommer med något fenomenalt recept kommer jag nog testa att använda HP nästa gång jag gör köttfärssås, enligt hemsidan ska det vara gott!








Kommentarer
Postat av: jessica

Härligt med Engelska pubbar, har bott i UK i 10 år =). Härligt blogg. Jessica

2011-05-02 @ 17:30:08
URL: http://www.bonusfamilj.net/
Postat av: B-dahl

HP sauce, denna i Sverige så underskattade sås! Mitt tips är att servera den till stekt potatis, bacon och ägg. Funkar även med fina stekta korvar. Rent generellt kan man säga att det passar till det mesta som är stekt (givetvis i smör).



//B-dahl

2011-05-03 @ 20:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0