Nyheter GB

Man vet att det börjar bli vår när GB släpper sina glass-nyheter för året. Jag ser fram emot att prova glassarna för de verkar riktigt goda i år!

Har du provat någon av glass-nyheterna från GB?


Magnum Ghana - Glass med miljöcertifierad kakao från Ghana. Chokladöverdrag med krämig hasselnötsglass och virvlande chokladsås. 
MUMS säger jag bara. Jag älskar Magnum och jag älskar hasselnötsglass så detta kommer nog bli en favorit i år!


Magnum Caramel & Nuts - Magnumchoklad med jordnötsbitar och chokladkrisp. Innehåller en kolakärna med vaniljglass. Låter också väldigt god men minus att glassen inte har pinne, det gör det lite krångligare.


Cornetto Enigma Choklad & Kola - Våffla med chokladglass med kolasås och chokladbitar inuti. Toppad med rik choklad och bitar av hasselnöt. Chokladälskare som jag är tror jag även mycket på denna nyhet, måste absolut provas.


Cornetto Enigma Hasselnöt - En våffla fylld med hasselnötsglass och hasselnötssås med bitar av choklad. Toppad med choklad och vita chokladspån. Låter nästan ännu godare än Choklad & Kola, mums!


Cornetto Enigma Vanilj & Hallon - Vaniljglass med hallonsås och bitar av mörk choklad. Våfflan toppas med choklad och hallonströssel. Somrigast av nyheterna och säkert god, gillar att de valt hallon istället för jordgubb.


Daimstrut Pear Dream - Päronglass med bitar av daim. Jag gillar originalet men tror även denna är god, känns somrigt med päronglass.


Detta är några av nyheterna hos GB. Kolla in deras hemsida för mer information och fler glassnyheter. Nu ser vi fram emot en riktigt god glass-sommar med förhoppningsvis fint väder!


Kommentarer
Postat av: pia

Åh, vilka goda nyheter! Synd bara att det är dom "dyra" glassarna som släpper nyheter.. Kommer nog märkas i plånboken om man ska hinna smaka alla! ;P

2011-03-17 @ 00:28:18
URL: http://paien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0