Fläskytterfilé i ugn

Igår tillagades en LCHF-rätt (dock inte tagen från nya kokboken) på mitt sätt. Fläskytterfilé i ugn i bearnaissås med ost och sallad. En god och lite festligare rätt. Med en innertemperatur på 68 grader blir köttet verkligen perfekt ljusrosa/vitt och saftigt!

Ikväll väntar en thailändsk rätt för mig med lax och röd curry, med strålande solsken ute vill jag få tillbaka lite thailands-feeling så därför passar det bra med thai idag! Recept kommer senare.

Vad ska ni äta idag?







4 port.

ca 600-800 g fläskytterfilé
Salt
Svartpeppar
Olivolja till stekning
2,5 dl mellangrädde
1 påse Knorr Bearnaissås (vanlig eller extrakryddad)
ca 2 dl riven ost

Sätt ugnen på 200 grader. Salta och peppra köttet. Stek på hög värme i lite olivolja snabbt runtom så köttet får fin stekyta. Lägg köttet i en ugnsfast form med ugnstermometer inställd på 68 grader. Blanda mellangrädde med bearnaissås-pulvret. Tillsätt riven ost. Häll gräddblandningen över köttet och toppa med mer riven ost. In i ugnen till termometern visar 68 grader. Ta upp köttet när det är klart och skär i lagom stora skivor, lägg tillbaka i formen. Servera med en god sallad och/eller t ex klyftpotatis.

Kommentarer
Postat av: Happyvardag

Tack för att du tittade in hos mig.



Din blogg är underbar. hit kommer jag definitivt att återvända.



Kram Mia

2011-03-11 @ 16:27:32
URL: http://blogg.mama.nu/happyvardag/
Postat av: Fanny

svar: Jag vet inte vem jag hejar på... jag hejar nog på alla ahha :)

2011-03-11 @ 21:46:39
URL: http://glittergrace.blogg.se/
Postat av: C

Ser verkligen gott ut!

2011-03-12 @ 09:36:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/carusaviktblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0