Kasslergratäng

Medan ni mina kära läsare läser detta inlägg befinner jag mig tillsammans med min familj på en av Sveriges många djur- och nöjesparker :) Hoppas att ni alla har haft en bra helg och säkert är ni många som har semester just nu och njuter av ledighet!

Vill tipsa om denna maträtt som jag gjorde i förra veckan som blev uppskattad av hela familjen! Har gjort en liknande med kycklingfilé men denna är gjord med kassler, gott med en salt rätt så här på sommaren tycker jag! En perfekt vardagsrätt som går snabbt att tillaga och den sköter sig själv i ugnen, god både att servera med ris och en god sallad alternativt bara med sallad för en mer LCHF-vänlig rätt!







500 g kassler
2 tomater
1 dl basilika
2 msk dijonsenap
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
1 vitlöksklyfta
2 dl riven ost

Sätt ugnen på 200 grader. Skiva kasslern och tomaterna och varva i en ugnsform. Strimla basilikablad och strö över kasslern. Vispa ihop senap, grädde, creme fraiche och vitlök och häll blandningen över kasslern.
Strö riven ost i formen och gratinera i 20 min. Servera med ris och en god sallad!

Inspiration: Angel-Like


Kommentarer
Postat av: Nena

Kasslergratang paminner mig nar jag var liten da mamma ofta forberedde det under helgerna till oss...sa gott:))

Har faktiskt aldrig lagat det sjalv men jag vet inte riktigt vad for kott jag kan anvanda for har i Italien finns inte kassler.. jag blev ju sugen nu:)

2011-07-18 @ 16:47:36
URL: http://paradiserecipe.com/?lang=se
Postat av: milla

Det var länge sedan ja åt kassler. Detta låter ju gott

2011-07-21 @ 12:03:01
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0