LCHF-efterrätt

Hoppas att ni alla haft en bra helg, min har varit väldigt bra med hemmamys i fredags, strålande sommarväder i lördags så vi passade på att grilla hemma hos goda vänner och idag har det varit en helt vanlig söndag utan någonting speciellt inplanerat! Vad har ni gjort i helgen?

Här kommer recept på en LCHF-efterrätt, vaniljpannacotta med hallon! Efterrätten smakade helt okej, inte en av de godaste efterrätter jag gjort men gillar man kalla, lite enkla smaker utan någon sötma så är denna efterrätt perfekt!



4 port.

2 gelatinblad
2 dl vispgrädde
1 vaniljstång
2 dl grekisk yoghurt
200 g hallon (eller blåbär)

Lägg gelatinbladen i kallt vatten i fem minuter. Häll vispgrädden i en kastrull. Dela vaniljstången på mitten och skrapa ur fröna. Tillsätt frön och de delade vaniljstängerna i grädden. Koka upp grädden och rör om för att få ut vaniljsmaken. Ta kastrullen från plattan och ta bort vaniljstängerna. Krama ur vattnet från gelatinbladen och smält dem i den varma grädden, rör om. Låt grädden svalna. Rör ned yoghurten i den avsvalnade grädden. Lägg hälften av bären i botten av fyra glas. Häll gräddblandningen över och ställ kallt i minst 3 timmar. Servera med resten av bären!

Inspiration: LCHF Husmanskost med Anna Hallén


Kommentarer
Postat av: Tove - Formfront

Mmm det ser ju helt galet gott ut! Fin blogg du har, är själv så dålig på att komma på vilka recept jag ska laga, så nu får jag bra inspiration!

2011-08-29 @ 19:11:30
URL: http://formfront.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0