Chilisås

Vägning idag igen efter 1,5 vecka med LCHF och vågen visade minus 0,3 kg för mig sedan i måndags så nu har jag gått ner 2,3 kg efter 1,5 vecka med LCHF :) Bara futtiga 1,5 kilo kvar till min matchvikt :) Anledning till den tidiga vägningen även denna vecka är att vi ska ha kräftskiva imorgon och då kommer det dessvärre frossas i kolhydrater med baguetter, kex, pajer och annat gott :)

Imorgon är sista dagen att tävla i min tävling, på söndag drar jag två vinnare så skynda er att tävla HÄR!

Här kommer recept på en dundergod chilisås som passar utmärkt till såväl kyckling som till kött av alla dess slag. Vi gör den ofta till grillat och har redan gjort en dubbelsats till kvällens grillning!

2 dl Creme Fraiche
1 Lime, pressad
1/2 msk farinsocker
1 pressad vitlöks­klyfta
1 tsk sambal oelek
1/2 tsk salt

Blanda ihop alla ingredienser och ställ kallt till servering!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0