Zoegas

Häromdagen var jag på ett bloggevent för Zoegas. En underbar tillställning med god mat (sallad med en massa godsaker såsom lax, räkor, kräftstjärtar, melon, pasta och god dressing och bröd med färskost till) och gott att dricka. Baristan Ola Persson höll en fantastisk föreläsning "Från böna till kaffe" och jag lärde mig massvis. Efter föreläsningen blev vi visade hur man maler kaffebönor och olika bryggningsmetoder. Vi fick också göra vår egna cappucchino i en riktig barista-maskin och göra våra egna mönster i skummet, riktigt roligt. Ber om ursäkt för bildkvalitén då jag bara hade mobilen med mig. Med oss hem fick vi en riktigt fin goodiebag och håll utkik, kanske är det någonting där som jag kommer lotta ut till er kära läsare!


Gott att äta och dricka


Zoegas Sidamo Ethiopia


Baristan Ola Persson


Olas cappucchino med mönster


Vännen Emelies cappucchino till vänster och min till höger :)


Goodiebag!


Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: tycker jag med, det är så svårt att få tag på fina sommar/vinterjackor, man lä vara ute i god tid :)

2011-04-07 @ 16:23:19
URL: http://cclarstroom.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamman som älskar vitt

Oj, vilka läckra mönster på latténa!

2011-04-14 @ 23:26:27
URL: http://njutensmula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0