Julmustkyckling

Hoppas att ni haft en lika underbar jul som jag själv har haft! Har förätit mig på all julmat för här äts det julmat varje dag sedan julafton, resterna tar aldrig slut :)

Här kommer recept på kycklingfilé i en julmust-sås, kan ju vara passande så här i julmust-tider! Gott är det och snabbt går det, perfekt!



4 port.

ca 500 g kycklingfilé
1/2 msk vetemjöl
2 dl julmust
1 dl grädde
2 tsk soja
1 tsk mald ingefära
1 kycklingbuljongtärning

Dela kycklingfilén genom att skära varje filé mitt itu på längden. Bryn kycklingen i lite olja i en stor stekpanna med lock. Kycklingen ska inte genomstekas utan koka färdigt i såsen. Strö över vetemjöl och späd med julmust, grädde, soja, ingefära och kycklingbuljongtärning. Rör om och koka upp och låt småkoka på svag värme i ca 10 minuter. Kolla att kycklingen är genomstekt innan den serveras. Servera med ris och en god sallad.

Inspiration: Lina Gebäck

Kommentarer
Postat av: MATBLOGGEN



Så gott!! Detta måste jag laga någon dag :-)

Postat av: amanda&caroline

det ser riktigt smarrigt ut ;) hoppas det smakade bra! :)



har frågestund på bloggen också, vi svarar på exaxt alla frågor oavsett om dom är anonyma eller inte! så kika in och ställ en fråga! ♥

2010-12-28 @ 22:11:10
URL: http://mandihvcarrsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0