Vildmarkshotellet

*Du har väl inte missat min tävling som du hittar HÄR?

När vi besökte Kolmården i förra veckan bodde vi på Vildmarkshotellet. På kvällen åt vi middag på hotellets restaurang och jag som förväntat mig en bufférestaurang eller restaurang med barnvänlig mat blev överraskad att där istället var en "finrestaurang". Faktiskt inte mig emot då det var ett perfekt upplägg - en barnvänlig restaurang med god vuxenmat! Sonen fick in sin mat direkt (kycklingfilé med pommes frites) och kunde äta på sin mat samtidigt som han kunde rita på pysselritpapper och medan jag och maken funderade på vad vi skulle äta och dricka. Valde till slut samma rätter och samma vin, ibland har vi samma smak maken och jag!

Förrätt - Toast skagen

Varmrätt - Oxfilé (självklart medium rare) med friterad potatiskaka och bearnaissås

Extrarätt från köket: Stark salami med brieost

Supernöjd med maten, det var verkligen väldigt gott och vi var proppmätta efter den stora oxfilébiten så någon efterrätt var det inte tal om. När såsen tog slut bad vi om mer och fick in en STOR skål med mer sås. Väldigt bra service och god mat - en restaurang jag gärna äter på igen!






Kommentarer
Postat av: Malin- Kalles mamma

Såg inte så dumt ut du! Jag gillar restauranger som tänker på barnen oxå.Kanske inte med speciell barnmeny men så där med liter kritor o grejer.



Hoppas du får en fin dag!

2012-05-31 @ 07:05:49
URL: http://malinochskrutten.blogspot.com/
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Blev också glatt överraskad! =)

2012-05-31 @ 07:58:03
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

Musm va gott det ser ut.Ha en fin sommar dag..

2012-05-31 @ 10:02:02
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0