Restaurangbesök på krogveckan

Igår var vi på restaurang Gute Lounge/Grill mitt i centrala Stockholm för att utnyttja krogveckans erbjudande med 100 kr per rätt. Gute ligger vägg i vägg med restaurang Gotland. Gotland är fine-diningrestaurangen och Gute är syskonrestaurangen med lite mer avslappnade stil! Hela stället är uppbyggt som en innergård med utomhuskänsla vilket är jättemysigt. Maten var dessutom jätte, jättegod och servisen toppen. Ingan av oss hade någonting att klaga på...det skulle vara att det var så mycket mat att ingan av oss orkade efterrätt som lät så goda!

Jag själv åt en halv gratinerad hummer med kumminaioli och surdegsbröd till förrätt. Till varmrätt åt jag pulled pork 10 timmar med potatisstavar, rödvinssky och cayennekryddad bearnaissås. MUMS!


Entrecote och lammfilé


Pulled pork med rödvinssky och cayennekryddad bearnaissås


Potatisstavar med örtkrydda


Short-ribs


Wisby Porter!


Fick mini-mini semlor innan vi gick hem - trevligt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Gott! :)

Jag va på Gute och käkade brunch för två veckor sen när vi va i Stockholm. Har du inte provat brunchen kan jag varmt rekommendera den!

2012-02-22 @ 23:12:03
URL: http://kallhuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0