Helg i Tällberg

*HÄR hittar du min Ib Laursen-tävling, skynda in och tävla nu!
 
Nu är vi hemma igen efter en helg i underbara Tällberg i Dalarna! Har haft en kanonhelg på hotell DaleCarlia med god mat, gott att dricka, bad och till och med lite shopping. Kan verkligen rekommendera detta hotell till alla!
 
Utsikt från hotellrummet!
 
Favorit-cavan Anna Cordineu innan middagen dag 1!
 
Favorit-skumpan Henriot intogs innan middagen dag 2!
 
Middag dag 1:
 
Min förrätt: Rimmad lax och halstrad rimmad tonfisk med wasabi och soyareduktion.
Väldigt gott!
 
Kyld creme ninon med halstrad pilgrimsmussla och rostad lök
 
 
Min varmrätt: grillad regnbågslax med citron- och chilismör och smörslungad färskpotatis.
Väldigt gott!
 
Marinerat högrev från älg med friterad färskpotatis och rödvinssky
 
Entrecôte från USA rubbad med te med friterad färskpotatis
 
Strudel med äpple och päron med kardemummagrädde
 
Min efterrätt: karamelliserad rabarbersorbet med vitchokladtryffeltårta. Sorbeten var
väldigt god, tryffeltårtan sådär.
 
Färska jordgubbar med vaniljglass med krutonger av tigerkaka
 
Maten dag 2 får ni se i nästa inlägg!
 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - har gjort Daimkladdkaka! ♥ ♥ ♥

Oj, ser ut som att ni har haft en underbart lyxig helg! :)

2012-08-13 @ 09:31:18
URL: http://bambi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0