Restaurangtips - Sjökrogen, Katrinelund

Gulliga Victoria på Matplatsen tipsade tidigare i somras om den fantastiska restaurangen Sjökrogen i Katrinelund utanför Örebro. På väg hem från vår semester på Västkusten passade vi på att besöka detta ställe och vi blev INTE besvikna :) Efter att ha kört fel en gång (tack för det GPS:en) så hittade vi detta underbara ställe vid Hjälmaren. Vi började med att bada men tyvärr var det grönalger i vattnet så blev en väldigt kort badstund och sedan åt vi lunch på Sjökrogen, en underbart fin restaurang precis vid vattnet i New England-stil. Vi satt på deras brygga och njöt av det fina vädret och den goda maten. Maken tog SOS och fick tre goda sillsorter med färskpotatis och gott bröd (OBS! Detta var innan starten av LCHF) och jag själv tog en kräft- och räkmacka med massor av räkor och kräftor med en stor klick löjrom och en hel del västerbottenost. Supergott. Trots att vi bor några timmar bort med bil kan vi absolut tänka oss att åka tillbaka och deras kräftskiva i augusti/september låter galet gott och väldigt lockande :)














Sista bilden är lånad från Katrinelunds hemsida

Kommentarer
Postat av: Jessica A

Vilken trevlig blogg du har, ska bli spännande att följa din viktminskning. Själv har jag många kilo att ta tag i på måndag när det är vardag igen - men jag kör viktklubb.se tror jag...

2011-08-05 @ 19:58:11
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: milla

Visst är det ett härligt ställe.

2011-08-06 @ 23:19:58
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vilken trevlig blogg! ¨



Min syster tog med mig och familjen till sjökrogen i Katrinelund i sommar, blev inte heller besvikna. Tror det får bli ett besök till där i höst, kanske redan i september då de tydligen har en kräftskiva där :-)



/Camilla

2011-08-09 @ 22:26:30
URL: http://vitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0