Köttrulader

För ett år sedan gjorde jag oxrulader som du kan läsa om HÄR och det var ju en supergod rätt, för några veckor sedan gjorde jag köttrulader igen men denna gång ostfyllda köttrulader från min LCHF-kokbok. En god rätt som gick väldigt mycket snabbare att tillaga än oxruladerna även om denna rätt är mer vardagsrätt och oxrulader är mer en helgrätt!

Hoppas att ni alla haft en bra helg, själv har jag varit iväg på konferens med jobbet och tyvärr har min halsont blivit värre så nu är det alldeles tyst här hemma då det gör makalöst ont när jag försöker prata eller äta någonting, säkert skönt för resten av familjen att slippa höra mitt babbel idag :)

Glöm inte bort att tävla i bestick-tävlingen som ni hittar HÄR!



4 port.

500g lövbiff
1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar
150g smaksatt färskost
2 msk smör
5 dl vispgrädde
2 msk tomatpuré
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar

Lägg lövbiffen på en skärbräda. Salta och peppra och klicka ut färskost på lövbiffen. Rulla ihop biffarna till rullar. Bryn köttet i smör i en stekpanna. Tillsätt vispgrädde, tomatpuré, salt och peppar. Låt puttra ca 20 minuter. Servera med en god sallad alternativt kokt potatis om du inte äter LCHF.

Inspiration: LCHF - Husmanskost med Anna Hallén


Kommentarer
Postat av: Mamma till William och Wilma

Tack för grattis hälsningen..så gott det ser ut..kram

2011-10-09 @ 21:10:36
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0