Tapas-middag

Som jag skrev om HÄR har jag fått äran att prova Santa Maria Tex Mex Tapas som Buzzador! Tidigare i veckan bjöds vänner hem på tapas-middag för att testa nyheterna: Quesadilla bread, Tostaditos, Tapas Spice mix, Red Jalapeno Halves, Escabeche och Mango Mojo.


Rökt skinka med mango mojo


Skink- och ostquesadillas

75g riven ost
50g rökt skinka
4 st Tex Mex Tapas Quesadillas bread

Lägg hälften av osten på dina Quesadillas bread. Lägg på skinka och resterande osten. Lägg på ett nytt Quesadillas bread och tryck till. Stek i stekpanna i ca 2 minuter på varje sida. Skär upp och servera.


Brie och Escabeche

Tex Mex Tapas Tostaditos
Skivor av Brieost
Tex Med Tapas Escabeche

Klicka på Escabeche på Tostaditosen. Lägg på en skiva brieost.


Jalapeno med getostcreme och valnöt

Tex Mex Tapas Red Jalapeno Halves
40g getost
2 msk creme fraiche
1 tsk honung
Valnötter

Blanda ingredienserna till getostcremen. Fyll jalapenon med cremen och toppa med en valnöt.


Mangotapas

300g mango, tärnad
1/2 påse Tex Mex Tapas spixe Mix
1 msk limejuice

Blanda samman och servera.


Parma- och gestostquesadillas

75g riven ost
50g getost
50g skivad parmaskinka
1 msk flytande honung
4 st Tex Mex Tapas Quesadillas bread

Lägg hälften av osten på quesadillas bread. Lägg på parmaskinka, getost och honung. Strö över resten av osten. Lägg på ett till quesadillas bread och tryck till. Stek i stekpanna i ca 2 minuter på varje sida. Skär upp och servera.


Gurktapas

300g gurka
1/2 påse Tex Mex Tapas Spice Mix

Skala, dela, kärna ur gurkan. Blanda med kryddan och servera.



Tapasmiddagen blev en succé. Jag älskar tapas då man kan småäta flera rätter och det blir dessutom en social middag. Dessa nyheter från Santa Maria kommer jag absolut att köpa igen: Quesadillas bread, Tostaditos och mango mojo. Jag tycker Spice Mix-kryddan hade god smak men tyvärr blev det på tok för mycket krydda i dessa två recept ovan (mango- och gurktapas), det hade räckt med 1/4 påse kryddmix. Quesadillas vad min favorit av dem här ovan medan gästerna gillar Brie & Escabeche mest!

HÄR hittar du med information om Santa Maria Tex Mex Tapas!

HÄR hittar du mer information om vad det innebär att vara Buzzador! Jag kan verkligen rekommendera er att bli en Buzzador, man får testa många roliga nya och gamla produkter som man delar med sig av till vänner, bekanta, okända och via sociala medier. Uppge mitt användarnamn allimac-a om du registrerar dig som Buzzador!

Kommentarer
Postat av: Anneli- Stök i kök

Oh vad gott det ser ut. Så himla gott med tapas :)

2011-11-21 @ 20:14:30
URL: http://www.stökikök.se/
Postat av: Sarah

Men gu vad gott det ser ut! Var får du allt ifrån!? :)

2011-11-22 @ 08:37:06
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0