Drostdy-Hof Chardonnay

Drostdy-Hof lanserade 1995 i Sverige och har efter det blivit Sveriges bäst säljande vinvarumärken. Nu har Drostdy-Hof och kocken Christian Hellberg inlett ett samarbete. Krögaren från min favoritrestaurang Griffins Steakhouse har tagit fram recept på maträtter som passar bra ihop med Drostdy-Hofs viner. Du kommer kunna se recepten på Drostdy-Hofs facebooksida www.facebook.com/DHSverige samt på vinflaskorna som säljs på Systembolaget. 
 
 
Jag har fått tjuvkika på recepten och hittar flera favoriter, bland annat hummersoppa med crabcakes, steak sandwich och skaldjurscoctail med rostad tomatdressing.
Dessa ska jag absolut prova inom kort MEN jag provade detta vin till en alldeles nu maträtt, nämligen skaldjursrisotto och vilken kombo. Vinet passade perfekt till skaldjur och vinet är gott och lättdrucket. Jag kan absolut tänka mig att köpa vinet igen. Recept på nya maträtten som var fantastiskt god kommer inom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0