Stockholm Fisk

Ni vet väl om att Krogveckan pågår i detta nu? 1-16 februari erbjuder 100-tals restauranger runt om i Sverige en tvårättersmeny för 250 kr. Tillsammans med våra vänner valde vi i år att besöka restaurang Stockholm Fisk på Vasagatan (i närheten av Centralstationen). Har länge velat gå dit och nu var det äntligen dags. 
 
Till förrätt åt jag toast Skagen medan maken åt en sill- och strömmingtallrik. Vi båda tog fisk- och skaldjursgryta till varmrätt. Min förrätt var himmelskt god, jag älskar toast Skagen. Grytan däremot var okej. God men mild i smakerna och kanske ingen rätt vi kommer prata om i flera år framöver. Men en trevlig restaurang så vi hade en rolig kväll tillsammans med våra vänner.
 
Nu blir det inga fler krogveckan-besök men hade det blivit det hade jag velat prova Melody vid ABBA-museet.
 
Ska ni besöka krogveckan?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0