Kockarnas Chipsduell

Tre av Sveriges bästa kockar tävlar om vem som kan göra det godaste OLW-chipset till fredagsmyset i en chipsduell. Den chipssmak som tar hem vinsten får stanna kvar i OLW:s ordinarie sortiment.

Christian Hellberg säger så här om sin smak Roast Chicken; När jag var liten brukade min mamma laga ugnsrostad kyckling på söndagarna, goda minnen som inspirerat mig i min chipssmak. Mina chips är finräfflade och krispiga potatischips med en spännande smak av grillad kyckling, vitlök, citrongräs och en mild hetta från chili.

Tommy Myllymäki säger så här om sin smak Jalapeño Yoghurt; Sås kan ofta vara den sista och viktigaste pusselbiten på tallriken, jag har därför hämtat inspiration till mina chips från en favoritsås. Mina chips är finräfflade och krispiga potatischips med syrlig krämighet från yoghurt, hetta från grön jalapeno och en fräsch smak av färsk gurka och dill.

Tom Sjöstedt säger så här om sin smak 3 x lök; Många tänker inte på att lök är nyckeln till en extra god smak, jag har hittat inspiration till min chipssmak i en blandning av goda lökar. Mina chips är finräfflade och krispiga potatischips med en härlig smak av rostad rödlök, knipplök och en touch av ramslök.

 
 
Jag har provat Christian Hellbergs chips med smak av grillad kyckling och den var riktigt god med en hel del hetta. Vill gärna prova Myllymäkis sort också så det får bli nästa gång. 3 x lök känner jag inte alls att jag vill prova däremot men vem vet, den kanske är god den också. Har ni provat någon av sorterna?
 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Vi testade Jalapenoyoghurten. Jag blev riktigt besviken. De smakade precis som vanliga dillchips. Jag åt bara 2-3 st, sen åt sambon upp resten.

Svar: Vad tråkigt Ullis, hade ju varit roligt om de verkligen smakade annorlunda!
Camilla

2014-04-23 @ 19:30:19
URL: http://ulliso.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0