Knivbrev - Utvärdering & Tävling

Jag har fått äran att prova på att slipa en av mina knivar via företaget Knivbrev - du kan i lugn och ro sitta hemma och vänta medan din kniv slipas av proffs då du enkelt skickar och får tillbaka din kniv via posten. Det enda du behöver göra är att ta dig till brevlådan. Affärsidén är enkel - du får hem ett tjockt kuvert med instruktioner hur du ska skicka din kniv via Knivbrev. Viktigt att man följer instruktionerna så ingen skadas under postgången. Du skickar iväg din kniv portofritt och inom några dagar får du din kniv åter, grundslipad av proffs och sylvass. Denna tjänst kan man prenumerera på och då skickas nya kuvert ut automatiskt 1-3 gånger per år (2 är rekommendationen).
Jag valde att testa Knivbrev med en av mina slöaste knivar som knappt kan skära genom tomater längre. Kniven har varit en favoritkniv inköpt i Malaysia men nu stod den mest och samlade damm. Skickade iväg kniven förra onsdagen så den bör ha kommit Knivbrev tillhanda på torsdagen. I måndags fick jag min kära kniv åter så att de skickar kniven inom 48 timmar stämmer. OJOJOJ vilken skillnad på kniv, jag kan med lätt hand skära tomater igen och den är sylvass. Nu slipper kniven stå och samla damm, nu kommer den få arbeta minsann! Tack Knivbrev för att min kniv fått nytt liv igen!
 
Nu har även en av er kära läsare chans att vinna en grundslipning hos proffsen på Knivbrev. Har ni en slö kniv hemma som ni gillar så skynda er att tävla om ett knivbrev ni också!
 
Tävlingsregler!
Tävlingsfråga: Kommentera i detta inlägg vilken kniv du skulle skicka in om just du vann!
Tävlingen avslutas tisdag den 22 oktober
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag skulle skicka våran Global-kniv, den behöver verkligen skärpa till sig ;)

2013-10-17 @ 07:44:00
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Madeleine Jonsson

kul att få testa!

2013-10-17 @ 12:55:41
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Veronica

Om just jag vann så hade jag skickat in min kockkniv som jag har till kött då den behöver slipas titt som tätt. Hade varit spännande att se skillnaden.

2013-10-17 @ 19:06:49
Postat av: Susanne P

Det finns inget värre än slöa knivar och saxar.

Kram

2013-10-17 @ 20:57:20
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Browneyedgirl

Slöa knivar är inte skoj när man lagar mat =)
Ha en härlig fredag nu....

2013-10-18 @ 06:56:06
URL: http://browneyedgirltjejen.blogspot.com
Postat av: Susan

Så himla fiffigt med Knivbrev!
OM jag skulle skicka en kniv blev det utan tvekan också min favoritkniv. Den är inte hellre så skärpt nuförtiden.

Tack för tipset!

2013-10-18 @ 12:16:44
URL: http://blomtoken.blogg.se
Postat av: jenny

Jag skulle skicka in min obh nordica .

2013-10-21 @ 05:42:39
Postat av: Cathrin

Hej!
Det verkar ju supersmidigt! Jag skulle skicka in pappas favoritkniv, en kockkniv från Global. Han har en knivslip men tycker inte att det reultatet blir så bra och säger att han inte tror att den där kniven nånsin blir bra igen. Kul om Knivbrev kunde överbevisa honom. :)

Cathrin

2013-10-21 @ 09:39:03
Postat av: Vår familj upptäcker världen

Knivbrev låter som en smidig grej! Jag skulle skicka någon av de billiga gamla knivarna som ligger i lådan sedan mina studentdagar, för cirkus hundra år sedan.
Ha en fin dag! Marie

2013-10-22 @ 11:31:18
URL: http://resefamilj.blogspot.se
Postat av: Trollmamma

Vi har en snygg kniv från Porsche, sån där dyr historia. Maken fick den i present för många år sen. Men vi saknar slipstenen. Så skulle jag vinna är det den som får åka på slipning, utan tvekan.

2013-10-22 @ 11:32:29
URL: http://trollcafeet.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Jag har en gammal favorit kökskniv som just nu är oanvändbar pga att "någon" använt den som köttyxa. Kniven fick tyvärr en del små hack i eggen, kanske knivbrev skulle kunna fixa till dessa.

2013-11-05 @ 13:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0