Svensk Rapsgris Köttbullar

Jag får ibland testa produkter via Smartson och denna gång har jag fått testa Svensk Raprisgris Köttbullar från Scan. Köttbullarna innehåller 78% kötthalt vilket är toppen, det är ju bra mycket mer än vad vanliga köttbullar innehåller och ju mer kötthalt desto bättre. Precis som Scan skriver på sin hemsida är köttbullarna saftiga, möra och något ojämna. Jag kan också lägga till att de är bleka. Men med lite kryddor och gärna en god tomatsås till köttbullarna så får de genast lite mer färg. Köttbullarna ligger i en 400 grams påse och jag trodde inte det skulle räcka så långt men tack vare den höga kötthalten räckte påsen till två vuxenportioner och en barnportion samt två matlådor, perfekt med andra ord. Jag kan absolut tänka mig att köpa dessa köttbullar igen så tummen upp Scan!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Dom måste jag ju prova!
Kramar i massor / Jane

2013-11-04 @ 14:10:03
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0