Kockens chokladmousse 70%

Då och då blir jag utvald som testpilot hos Smartson och denna gång fick jag äran att prova Kockens chokladmousse 70%. Det tog väldigt många dagar innan jag hittade produkten men till slut fann jag den på Willys efter att jag frågat personalen var den kunde vara så det var inte så lätt att hitta den i affären. Varje förpackning innehåller två*två portioner och jag, maken och sonen använde en av förpackningarna och det blev alldeles perfekt med efterrätt för oss tre (två större portioner och en mindre till sonen). Man blandar pulvret med mjölk och vipsar med elvisp i 3-4 minuter innan man häller upp i formar/glas och ställer kallt till servering, gärna minst 2 timmar. Vi toppade vår mousse med hallon. Jag och maken ger Kockens chokladmousse 70% tummen upp, sonen som dock inte är speciellt förtjust i efterrätter som dessa gav efterrätten tummen ned. Gott att ha hallon till chokladmoussen. Enda minuset är att jag gärna sett att chokladmoussen kunde fått en fastare konsistens så nästa gång kommer jag vispa moussen längre. God smak hade moussen och perfekt att ha hemma om man snabbt behöver slänga ihop en efterrätt när man får besök eller får ett sug efter choklad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0