Äggsallad med räkor och löjrom

Ber om ursäkt för att det varit tyst här inne, har försökt lägga in inlägg varje dag men blogg.se-appen fungerar inte (inte första gången) och då kan jag inte göra mobilinlägg som är lite enklare för mig. Får hoppas att den kommer igång snart.
 
Har totalt glömt att ge er detta recept från i julas. På julafton gjorde jag en äggsallad med räkor och löjrom som alla gillade och bad om receptet på. Denna kan man även göra till påsk och midsommar som ett litet tilltugg, väldigt gott och festligt blev det också att servera i snapsglas.
 
 
12-14 snapsglas (jag halverade receptet dock)
 
6 ägg
1/2 dl majonäs
1/2-1 tsk dijonsenap
1 krm muskotnöt
1/2 dl finskuren gräslök
Salt och svartpeppar
 
Garnering:
Räkor
Löjrom
 
Koka äggen mellankokta. Skala och hacka äggen grovt. Rör ihop med resten av ingredienserna, smaka av med salt och peppar. Garnera äggsalladen med räkor och löjrom efter tycke och smak.
 
Inspiration: Härliga Jul
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilket gott recept!
Det ska jag verkligen prova på.
Tack för tipset!
Ha en fin helg.
Kram Jennie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0