Köttfärsbiffar

Igår gjorde jag köttfärsbiffar i en god, smakrik sås som serverades med färskpotatis. Såsen innehåller bland annat rosépeppar, kalvfond och färsk timjan och alla tre ingredienserna är ju supergoda i såser. Alla i familjen gav rätten tummen upp och åt med god aptit.
 
 
3-4 port.
 
ca 500g köttfärs
2 pressade vitlöksklyftor
3 msk chilisås
½ tsk salt
2 dl Creme Fraiche
1 tsk grovmalen rosépeppar
1 tsk soja
1/2 - 1 msk kalvfond
Färsk timjan
1/2 dl vatten
 
Blanda köttfärs, vitlök, chilisås och salt till en jämn färs. Forma färsen till ca 8 biffar. Stek dem i smör i en stekpanna, ca 3 min på varje sida. Ta upp biffarna. Rör ner crème fraiche, peppar, soja, timjan och vatten i stekpannan. Koka upp såsen och lägg ner biffarna. Låt koka någon min. Servera med kokt potatis.

Kommentarer
Postat av: Tina

Låter gott! Rosépeppar i sås är väldigt gott!!

2012-07-09 @ 17:56:25
URL: http://peachloveinfood.blogspot.com
Postat av: Carina

Åh detta lät supergott!! Det måste jag testa! Är lite trött på vanliga pannbiffar och brunsås.....

2012-07-10 @ 19:57:51
URL: http://www.familjenhenemo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0