Baconinlindad kycklingfilé

Precis innan hela familjen fick vinterkräksjukan hann vi laga denna smarriga maträtt som kan varieras i massor bara genom att byta ut den färska osten i olika smaker. Denna gång använde jag 4 peppar som gav såsen en god smak.
 
 
4-5 port.

ca 900g kycklingfilé
1-2 paket bacon
Smör till stekning
3 dl grädde
200g färskost med valfri smak (jag tog 4 peppar)
2 msk kycklingfond
1 tsk soja
Salt
Svartpeppar

Sätt ugnen på 200 grader. Linda bacon runt kycklingfiléerna. Stek filéerna runtom i smör i en stekpanna, behöver ej bli klara. Lägg filéerna i en ugnsfast form. Använd stekpannans sky som grund till såsen. Tillsätt grädde, färskost, kycklingfond och soja. Smaka av med salt och peppar. Rör om och låt koka upp. Häll sedan såsen över kycklingen. In i ugnen i ca 20-25 minuter (kontrollera att kycklingen är helt vit). Servera med ris och en god sallad.

Kommentarer
Postat av: matmedmera

jag har också prövat denna härliga kombination, alltså bacon och kyckling och jag var mer än nöjd, måste jag erkänna

2012-12-17 @ 22:42:06
URL: http://www.matmedmera.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0