Favorit i repris

Häromdagen gjorde jag en favorit i repris, nämligen den korvstroganoff vi gjorde för några veckor sedan tillsammans med zucchinispaghetti - mums! Vägning idag också, -0,3 kg sedan i måndags så nu är det 0,7 kg kvar till matchvikt och totalt har jag gått ned 3 kg sedan jag startade med LCHF. Maken har det gått ännu bättre för då han nu har passerat sin matchvikt och till och med gått ned 0,3 kg till! Så ikväll firar vi med en god middag, självklart får ni recept och bilder senare!

Ha en underbar fredag mina kära läsare!



4 port.

ca 600 g korv, gärna mild med hög kötthalt
1 gul lök
Smör
3 msk tomatpuré
2,5 dl vispgrädde
2,5 dl creme fraiche
2 msk kalvfond
1-2 tsk dijonsenap
0,5-1 msk paprikapulver
1 tsk salt
2 krm svartpeppar

Skär korven i strimlor. Skala och finhacka löken. Hetta upp smöret i en stor gryta och stek korven tillsammans med lök och tomatpuré. Tillsätt sedan grädde, creme fraiche, fond, senap och paprikapulver. Salta och peppra. Rör om och låt puttra i ca 20 minuter. Servera med zucchinispaghetti.

Zucchinispaghetti:

Hyvla 2 zucchinis med en osthyvel. Släpp ned i kokande lättsaltat vatten i cirka 5 sekunder. Häll av i durkslag och servera direkt.

Inspiration: LCHF Husmanskost - Anna Hallén

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack för tipset!



Kram Sanna

2011-09-02 @ 08:25:44
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Helena

God morgon , God morgon :). Har varit i Stockholm några dagar o då passar det ju perfekt att jag vaknade tidigt idag så kan jag gå igenom de inlägg i din blogg som jag har missat denna veckan :) Kramar

2011-09-03 @ 06:42:34
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Jennie- mamma till en liten flicka och en liten pojke

Ska jag nog prova men jag vill nog ha lite pasta till med=)

2011-09-04 @ 19:23:55
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Linda aka Javamorsan

Åh detta verkar urläckert skall nog testa i morgon :)

2011-09-07 @ 12:38:44
URL: http://baralinda.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0