Fläskfilégryta

Nu när det är höst är det ju så härligt att äta grytor av alla de slag, denna gång testade jag ett nytt recept på en fläskfilégryta, den var god och smakrik - nästa gång kommer jag dock slänga in lite chilifrukt för att få lite hetta också, då får den fem plus! Jag lagade rätten a la LCHF men vill man inte det är det bara att servera rätten med ris!



4 port

ca 600 g fläskfilé
2-4 Kabanoss eller andra starka korvar
1 purjolök
1 paprika
1 dl syltlök
1 dl cornichons
1 msk smör
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
1 tsk mejram
1 vitlöksklyfta
1 msk mjöl
4 dl vispgrädde

Putsa filén och skär den i skivor. Dela korven i mindre bitar. Ansa och skär purjolöken och paprikan i strimlor.
Sila av spadet från syltlöken och gurkan. Bulta köttskivorna lätt och bryn dem i smöret. Tillsätt purjolöken och
fräs ytterligare någon minut. Krydda med salt, peppar och mejram. Pressa ner vitlöken. Strö över vetemjölet. Lägg i korv, paprika, syltlök och gurka. Späd med grädde och låt grytan puttra i 5 min. Servera med en god sallad alternativit ris.

Inspiration: Starwoman


Kommentarer
Postat av: Kikan

Åh! Det där såg riktigt gott ut! Kram Kikan

2011-10-09 @ 21:38:32
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0