Restaurangtips - Griffins Steakhouse

Förra helgen besökte jag och maken restaurang Griffins Steakhouse som vi velat gå till länge. Restaurangen ligger lite undangömt vid Centralstationen i Stockholm men när man väl kommer in i restaurangen blir man förvånad hur stort och fint det är där inne. Vi fick sitta i ett underbart fönsterbord med stora fåtöljer så det kändes som om vi satt i ett stort engelskt bibliotek! Efter fördrink fick vi in första rätten i deras Menu Extraordinaire; tre små förrätter var med tonfiskröra med vattenmelon (gott), råbiff med sojastekt svamp (ingenting för mig) och blinier med löjrom (mums). Till varmrätt serverades en grillbricka med allt från lamm och olika korvar till anka och flankstek. Flera olika såser och tre olika sorters potatis. Lammfilén var klart godast men skoj att få prova många olika rätter på en gång. Avslutade kvällen med en galet stor portion med Banansplit, servitriserna kom förbi och önskade oss lycka till med att äta upp den :) Serverades med vaniljglass, bananglass, bananer, bananchips, friterad banan, chokladsås, kolasås, maränger och grädde (gott). Till middagen drack vi deras vinpaket där alla vinerna var goda förutom en av de röda vinerna till varmrätten, ett spanskt vin jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Kan verkligen rekommendera restaurangen men en salig blandning av besökare i alla åldrar. God mat med stoora portioner. Servisen får extra pluspoäng. Önskar jag kunde ge er bättre bilder men de här var de bästa jag fick med mig hem tagna med min mobilkamera.

Ni vet väl att jag har två tävlingar på gång samtidigt, du hittar dem HÄR och HÄR!


Så här fint fick vi sitta och äta!


Fördrink med smak av hallon och lakrits!


Aptitretare i form av minilammkorvar!


Tre förrätter var!


Kött i massor!


Massa tillbehör!


Efterrätten :)


Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad gott det ser ut. Nice med tävling. Jag kommer själv att ha en tävling i morgon fram till torsdag kväll för att fira att jag har över 50 läsare på min blogg, vill du delta så kommer instruktioner upp i morgon vid klockan 9 på förmiddagen :)



God natt.

2011-11-01 @ 23:34:43
URL: http://minplats.webblogg.se/
Postat av: | Yohanna |

Spännande det såg ut! :)



SV: Ja visst är dom fina? ^^,

2011-11-01 @ 23:39:55
URL: http://fireflybaby.blogg.se/
Postat av: Emõke

oj vad gott! jätte hungrig blev jag nu!! :)

2011-11-01 @ 23:57:07
URL: http://prinsaroprinsessor.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Dets er jättegott ut!

2011-11-02 @ 10:31:59
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Kikan

Ååååh så mycket gott! Ochg jag som sitter här och är lite småhungrig. Kram Kikan

2011-11-02 @ 20:07:10
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0