Köttfärssås med bacon

Här kommer en god variant på spaghetti och köttfärssås, den blev en riktig hit här hemma och nu väntar flera matlådor med perfekt god lunch i några dagar!

Glöm inte bort att anmäla er till min tävling som du hittar HÄR!





4 port.

ca 500 g nötfärs
1/2 - 1 burk krossade tomater
1 paket bacon
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
2-3 tsk röd currypasta
1 dl vatten
2 dl creme fraiche
2 dl grädde
1 msk koncentrerad oxfond
Salt och svartpeppar

Finhacka den gula löken. Bryn löken i lite smör i en stekpanna. Pressa ned vitlöken. Bryn köttfärsen och klipp ned baconet. Låt allt bli genomstekt. Rör i krossade tomater, röd currypasta, creme fraiche och grädde samt oxfond. Späd med vatten till lagom konsistens. Salta och peppra efter tycke och smak. Låt småkoka så länge som möjligt för bästa smak. Servera med god pasta och en god sallad!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej hej!

Vad roligt att du hittat till min blogg =)

Tror faktiskt jag ska ta å testa din lasange för min blev torr som vanligt haha!

Men vad roligt med en matblogg, jag är ständigt på jakt efter nya maträtter och matinspiration, vad roligt! =)



kram!

2011-03-17 @ 08:51:27
URL: http://hannaguldfisk.blogg.se/
Postat av: Lisbeth Köhlqvist

Ser mums ut. Ska testa det till middag

2011-03-17 @ 13:42:09
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: caroline

ser riktigt gott ut :D

2011-03-17 @ 16:31:26
URL: http://caaarroow.blogg.se/
Postat av: M A T B L O G G E N



Jättegott med bacon i köttfärssåsen :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0