Godsaker

Idag fick jag äran att testa tre olika sorters godsaker från det norska företaget Apotekproduksjon AS. De lanserar tre påsar med godsaker som kommer säljas på de flesta norska och svenska Apotek.
Påsarna innehåller:

Rostade mandlar - Mandlar rostade i karamelliserat socker.
Choklad-mandlar - Sprödrostade mandlar överdragna med belgisk choklad.
Choklad-tryffel - Belgisk chokladtryffel överströdd med kakao.





Betyg: Choklad-mandlarna och Choklad-tryffeln får tummen upp för mig, väldigt gott. Choklad-mandlarna skulle jag kunna äta upp hela påsen på en gång medan choklad-tryffeln är ganska mäktig och det räcker med en bit vilket är toppen då påsen räcker så mycket längre! Påsen med rostade mandlar får dessvärre tummen ned av mig, ingen favorit för min del. Maken däremot ger tummen upp till alla tre produkterna, han tyckte alla var goda fast på olika sätt. Påsarnas förpackning är fina och lagom stora. Enda minuset är att dessa påsar är svåra att öppna på ett fint sätt och påsen förstörs lätt när man öppnar den första gången, äter man då inte upp allt på en gång är det svårt att stänga igen påsen och på så sätt hålla godiset färskt. 
Choklad-mandlarna och Choklad-tryffeln är en produkt jag definitivt kommer köpa igen och gärna ge bort i present nu i juletider!


Kommentarer
Postat av: Roooonjaaaaah

fin blogg

2011-12-14 @ 17:22:12
URL: http://ronjasiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0