Andra Advent & Lax i hummersås

Så var det redan dags att tända andra ljuset i adventsljusstaken! Har haft en mysig dag med julklappsshopping, julklappsinslagning och ett syskon-kalas! Hoppas att ni kära läsare haft en bra helg också!

Julkaffet jag fick hem tidigare i veckan har nu testats och alla som har provsmakat ger tummen upp till årets julkaffe från Zoégas!



Dagens middagstips blir en laxrätt i hummersås med pressad potatis som vi åt häromdagen, väldigt gott och snabblagat - precis som jag vill ha det! Extra plus föratt rätten innehåller så mycket sås!



4 port.

3 msk Hummerfond 
1 dl  vatten 
1 dl  crème fraiche 
2,5 dl  mellangrädde 
2 tsk  fransk senap 
Citronpeppar

Sätt ugnen på 200ºC. Lägg laxen i ugnsfast form och strö på citronpeppar. Koka ihop vatten, fond, crème fraiche, grädde och senap i en kastrull. Häll såsen över laxen och tillaga i ugn tills laxen är klar, ca 15-20 minuter. Servera med pressad potatis och sallad.

Inspiration: Tasteline

Kommentarer
Postat av: Anette& Dicks

Hej!

Vad kul!

Jag fick det här receptet av min arbetskamrat och jag gjorde laxrätten i går.

Den är lätt att göra och jättegod.

Kram Anette

2011-12-05 @ 11:05:55
URL: http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: Gardenhouse

Tack för tävlings idéen, nu är jag med!

Så mycket god mat du lagar och delar med dig av :)

Vilket grishuvud på julbordet...har aldrig sett ett sånt på riktigt jag.

Ha en fin måndag,

Kram Sussi

2011-12-05 @ 12:41:00
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Sus

Det kaffet ska jag testa...får se om det vinner över Intenzo :)

Laxen låter mums!

2011-12-05 @ 14:22:09
URL: http://blomtoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0