Baconinlindad kycklingfilé med smak av vitlök

Denna rätt var helt underbart god om jag får säga det själv :) Tycker alltid att bacon och kyckling passar så bra ihop så jag gör ofta rätter med dem ingredienserna tillsammans!
Bor på hotell denna helg och åt på restaurang igår och har även bord bokat ikväll på en restaurang jag länge velat gå till så håll utkik på bloggen efter recension av restaurangerna :)

Näst sista dagen att tävla om två dregglisar så gå in och tävla HÄR om du inte redan gjort det!



4 port.

ca 800g kycklingfilé
1-2 paket bacon
Smör till stekning
3-4 dl grädde
200g färskost med valfri smak (jag tog vitlök och örter)
2 msk kycklingfond
1 tsk soja
Salt
Svartpeppar

Sätt ugnen på 200 grader. Linda bacon runt kycklingfiléerna. Stek filéerna runtom i smör i en stekpanna, behöver ej bli klara. Lägg filéerna i en ugnsfast form. Använd stekpannans sky som grund till såsen. Tillsätt grädde, färskost, kycklingfond och soja. Smaka av med salt och peppar. Rör om och låt koka upp. Häll sedan såsen över kycklingen. In i ugnen i ca 20 minuter (kontrollera att kycklingen är helt vit). Servera med en god sallad och gott bröd alternativt ris eller pasta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0