Vardagsmat

Ibland vill man bara göra någonting enkelt och jag som älskar stuvade makaroner gjorde häromdagen just stuvade makaroner och köttbullar - mums!

Jag är nog inte som alla andra för jag äter aldrig ketchup till mina makaroner. Jag brukar istället krydda med aromat eller örtkrydda. Hur äter du dina makaroner?



Så här gör jag stuvade makaroner.

Koka Kungsörnens Gammeldags makaroner i 7 minuter. Häll av vattnet. Rör ihop några msk vetemjöl i lite mjölk, helst standardmjölk, till en slät smet. Häll i smeten i kastrullen med makaronerna, rör om och tillsätt mjölk så det nästan täcker makaronerna. Rör hela tiden medan makaronerna och mjölken kokar upp. Låt sjuda till stuvningen fått rätt konsistens, tänk på att makaronerna tjocknar efter en stund i kastrullen när du tagit bort dem från plattan så bli inte orolig om det är för rinnigt från början. Servera med köttbullar och sallad.

Kommentarer
Postat av: Nikita Thywoman

Jag kokar mina makaroner direkt i mjölken med en redig klick smör i! Då behöver man inget mjöl för stärkelsen gör at smeten tjocknar :) Grovmalen svartpeppar, liiiiite kanel och salt. Perfekt! mm.. Det ska jag äta idag, bara för att nu... :p



Sv: Ja, nästa säsong är ju på med-school men då är knappt J.D med :(

2010-10-29 @ 13:25:29
URL: http://nikitaistheshit.blogg.se/
Postat av: MATBLOGGEN

Stuvade mackaroner är så gott!

Jag brukar ha lite riven muskotnöt i :)



/ Jenny

Postat av: Martina J

Ketchup är ett måste för min del! Och bra med vitpeppar.

2010-10-31 @ 21:37:26
URL: http://micocinita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0