Tacopaj

Nu har säkert gjort er egen variant på tacopaj en massa gånger MEN inget slår denna superduper goda tacopaj så ni måste testa denna! Varför inte servera tacopaj imorgon, dagen innan julafton med en god smörgås med härlig julskinka och god, stark senap =)



ca 600 g köttfärs
1 påse Santa Maria Tacokrydda
2 dl Chili & Paprika creme fraiche
några matskedar passerade tomater, beroende på tycke och smak
1/2 dl vatten

3 dl vetemjöl
100 g smör
4 msk vatten

riven ost

Blanda vetemjöl, smör och vatten i en bunke till en deg. Tryck ut degen i en pajform. Nagga degen med en gaffel och förgrädda pajdegen i 200 grader i tio minuter. Bryn köttfärs till den är genomstekt. Krydda med en påse tacokrydda och lite vatten. Rör om. Blanda i den smaksatta creme fraichen och låt sjuda i några minuter. Tillsätt sedan passerade tomater, några matskedar beroende på tycke och smak.
Fyll den förgräddade pajdegen med köttfärsblandningen. Garnera pajdegen med riven ost. Grädda mitt i ugnen, 225 grader i ca 20 minuter. Servera pajen med en god sallad och gott bröd.

Kommentarer
Postat av: Madde

Men guuud.. mindreader!! :) Jag behövde just det här receptet inför min tapas jul! Tapas mättar ju inte så jag ska ha tacopaj som varmrätt.. Perfekt! Den skriver jag ut direkt! Du är underbar.. Kram

2010-12-22 @ 22:02:47
URL: http://blogg.mama.nu/madde/
Postat av: Madde

Ja det ska jag göra. Ska ta massa bilder också :) Den låter gudomlig!

2010-12-22 @ 22:41:57
URL: http://blogg.mama.nu/madde/
Postat av: Cathis

SV: Nje det är hasselnötter i, men annars ingen annan smak. Choklad ska smaka choklad enligt mig ^^

2010-12-23 @ 00:46:43
Postat av: MATBLOGGEN

Tack Tack!! :-)



Den här tacopajen ser inte helt fel ut. Mums



Och en riktigt God Jul önskar jag dig!! :-)



// Jenny

2010-12-23 @ 22:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0