Tacopaj

Min absoluta favoritpaj tillagades i helgen och jag kan verkligen rekommendera er att äta den till middag någon dag då det är en favorit hos oss alla i familjen. Med en god kålsallad och ett gott vitlöksbröd är rätten perfekt!





ca 600 g köttfärs
1 påse Santa Maria Tacokrydda
2 dl Chili & Paprika creme fraiche
några matskedar passerade tomater, beroende på tycke och smak
1/2 dl vatten

3 dl vetemjöl
100 g smör
4 msk vatten

riven ost

Blanda vetemjöl, smör och vatten i en bunke till en deg. Tryck ut degen i en pajform. Nagga degen med en gaffel och förgrädda pajdegen i 200 grader i tio minuter. Bryn köttfärs till den är genomstekt. Krydda med en påse tacokrydda och lite vatten. Rör om. Blanda i den smaksatta creme fraichen och låt sjuda i några minuter. Tillsätt sedan passerade tomater, några matskedar beroende på tycke och smak.
Fyll den förgräddade pajdegen med köttfärsblandningen. Garnera pajdegen med riven ost. Grädda mitt i ugnen, 225 grader i ca 20 minuter. Servera pajen med en god sallad och gott bröd.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag ÄLSKAR Tacos ;P

2011-10-31 @ 09:53:36
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0