Kyckling i ajvar relish-sås

Kyckling och ajvar relish passar jättebra ihop. För er som inte testat är ajvar relish en mild eller kryddad paprikaröra som från början kommer från Balkan-länderna. Jag valde att ta den kryddade varianten i denna måltid. En smaskig middag som hela familjen gillade. Sonen fick maträtten med pasta och jag och maken åt den med sallad då det är en perfekt LCHF-rätt.





4 port.

ca 800-1000g kycklingfiléer
Smör, att steka i
Salt
Peppar
2 dl vispgrädde
2 msk tomatpuré
3 msk ajvar relish
1 tsk oregano
8 st körsbärs- eller plommontomater
2 dl riven ost

Sätt ugnen på 200 grader.
Bryn kycklingfiléerna i smör och krydda med salt och peppar runtom. Ta fram en ugnssäker form och lägg i kycklingfiléerna. Blanda vispgrädde, tomatpuré, ajvar relish och oregano. Skiva tomaterna. Häll gräddblandningen över kycklingen, lägg på tomater och strö över den rivna osten. Sätt in  i ugnen i ca 30 minuter, kontrollera att kycklingen är helt klar. Servera med en god sallad.

Inspiration: LCHF för kvinnor av Anna Hallén


Kommentarer
Postat av: nathalie

Mmm va gott det ser ut! :)

2011-10-10 @ 13:16:16
URL: http://cookieetime.blogg.se/
Postat av: Emmy

Mmm, så gott. Jag ska också köpa den starkare varianten nästa gång. Ajvar relish är nästan lite sött tycker jag och då är det godare med hetta.

2011-10-10 @ 22:51:58
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Malin

Ser galet gott ut, detta ska jag göra nån gång.:)

2011-10-12 @ 20:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0