Kött i limesås

När jag var och hälsade på mina föräldrar sist hittade jag två pärmar med recept från Hemlagat! Ni vet de där receptkorten man kunde prenumerera på förr. Jag tittade igenom pärmarna och hittade faktiskt några recept som såg smaskiga ut så jag tog med de korten hem för att testlaga. Gjorde om de lite efter mitt tycke men denna första rätt blev supermumsig så den kommer vi absolut göra igen :)

Glöm inte bort min tävling som ni hittar HÄR!



4 port.

ca 500g fläskfilé eller fläskytterfilé
1 burk kokosmjölk
1 röd chili
1 kruka färsk koriander
1 lime
2 msk smör till stekning
Salt
Svartpeppar
1 dl grädde

Koka kokosmjölken i en kastrull till ungefär hälften återstår. Finhacka chilin och koriandern. Skiva filén i lagom stora skivor. Bryn sedan köttet i smör i en stekpanna. Salta och peppra på båda sidorna och stek i några minuter på varje sida till köttet är nästan klart. Häll i chili och koriander i kokosmjölken, rör om och häll blandningen över köttet. Låt sjuda och tillsätt saft och skal från en lime samt grädde. Rör om. Smaka av med eventuellt mer salt och peppar. Servera med nudlar/ris och en god sallad.

Inspiration: Hemlagat!

Kommentarer
Postat av: Käthes mode ♥gravid med tvillingar♥

Ser jättegott ut!

2011-03-31 @ 16:43:43
URL: http://blogg.amelia.se/kathe
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Blir så hungrig när jag kollar in din blogg, haha :)

2011-03-31 @ 19:33:28
URL: http://mmiaas.blogg.se/
Postat av: ewa pihl

Dricker snabbkaffe!!ha-ha.. Så jag tittar på alla BRAA recept i stället!! kra, Pihlan

2011-04-17 @ 19:52:30
URL: http://blogg.amelia.se/pihlan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0