GB glassar 2014

 Man vet att det är vår när GB lanserar sina nya glassar för säsongen. Jag har redan hunnit testa en nyhet och maken en annan men ser fram emot att testa flera så fort det blir lite varmare ute! 
 
 
 
Magnum firar 25 år och lanserar därför en glass i begränsad upplaga. Marc de Champagneglass och Marc de Champagnesås som täcks av mjölkchoklad och silveröverdrag.
 
 
Cornetto King Cone Choklad är Sveriges största glass med 260 ml chokladglass med chokladsås. Hela 100 ml mer glass än Tip Top.
 
 
Cornetto Cheesecake Glory är en strut med smak av cheesecake och jordgubb med hallonsås i mitten och muffinsbitar högst upp.
 
Panda Lakrits är lakritsgräddglass med lakritssås och lakritsöverdrag, mer lakrits än lakritspuck med andra ord.
 
Den 12 maj kommer 88:an Pink som är precis som 88:an fast med jordgubbssmak.
 
Winner Taco är glass med smak av grädde, kolasås, chokladöverdrag och jordnötter. 
 
X-Pop är en billig glass med smak av jordgubb, citron-lime, Coca-cola och bubbelgum. Överdrag av fruktbubbelgum och godis som poppar i munnen.
 
 
Calippo Bubbelgum är isglass med smak av fruktbubbelgum.
 
 
Jag har provat nya Magnum-glassen och det var häftigt med det silvriga överdraget. Glassen var god med en vuxen smak av liten uns av alkohol. Ingen barnglass med andra ord. Maken provade nya Cornetto Cheesecake och gav den tummen upp. Då jag inte är så förtjust i jordgubbsglass känner jag inte att jag behöver prova den glassen men några jag gärna provar i sommar är Cornetto King Cone, Panda lakrits, Winner Taco och X-pop!
 
Har du hunnit prova någon av nyheterna?
 

Kommentarer
Postat av: Ullis

"Vallonska"? Vad är det?

Svar: Haha hallonsås ska det vara Ullis :) Har ändrat det nu så det står rätt!
Camilla

2014-03-19 @ 14:39:05
URL: http://ulliso.se/blog
Postat av: anna

jag provade den nya magnum men jag tyckte inte att den var så god, för mkt alkoholsmak

2014-03-20 @ 08:12:41
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0