Pepparsås

För någon vecka sedan gjorde jag en rätt med knorrs kylda såser, nämligen Steak sauce. Jag skrev då att jag skulle vilja prova denna sås som pepparsås och det har jag nu gjort. Benfri fläskkotlett med pepparsås och kokt potatis, tummen upp från hela familjen.
 
 
4 port.
 
4-6 skivor fläskkotlett, benfri
Salt och peppar
1 burk Knorr Steak sauce
2 msk hela grönpepparkorn
2 dl grädde

Torka av köttet med hushållspapper. Salta och peppra rikligt på båda sidor. Stek köttet i en traktörpanna på hög värme så köttet får fin färg på båda sidorna. Sänk sedan värmen och tillsätt den kylda såsen. Låt sjuda. Mortla grönpepparkorn och tillsätt detta i såsen, spara eventuellt lite till garnering. Häll till sist ned grädden i såsen och rör om. Servera med kokt eller pressad potatis och en god sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0