Santa Maria - Indisk kyckling

För någon vecka sedan blev jag uppmärksammad av en av mina läsare att Santa Maria hade tagit bort en av mina favorit-kryddmixer från sortimentet. Nämligen Creamy Curry Chicken som var perfekt att ta till på vardagar när man vill äta god mat med kort om tid och laga en rätt som sköter sig själv i ugnen. Jag kontaktade då Santa Maria som berättade om deras nya kryddmix-sortiment och jag fick chansen att prova deras nya motsvarighet till Creamy Curry Chicken, nämligen Indisk kyckling. Igår provades denna kryddmix och precis som förra kryddmixen är de väldigt enkla att använda. Lägg kycklingfilé i en ugnsfast form, blanda kryddmixen med 2 dl vatten och 2 dl creme fraiche och häll detta över kycklingen. In i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter. Sedan serverar man detta med ris och en god sallad. Förutom att rätterna tillagades på samma sätt så smakade de väldigt lika varandra så tummen upp för denna kryddmix och Santa Maria är förlåten för att de tagit bort en favorit från sortimentet :)
 
Förutom Indisk kyckling har Santa Maria tagit fram nio smakrika kryddblandningar i serien Middagsräddarna, särskilt nyfiken är jag på kyckling stroganoff och fisk med citron och örter som jag måste prova någon gång framöver.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0