Årets Skörd Rödnos

Häromdagen till middagen fick jag festa till det lite med en ny ekologisk dryck från Kiviks Musteri som heter Årets Skörd Rödnos. Jag som är gravid dricker oftast vatten till maten eller ibland läsk eller saft. Men denna söta flaska för tankarna till en vinflaska och bara det känns lite lyxigt tycker jag :)
Rödnosäpplet, även känt som Discovery, är en sort som mognar relativt tidigt och som inleder skördesäsongen i Kivik. Dess friska must med nättare arom passar bra till lättare rätter och till desserter som inte är så söta. Jag drack äppelmusten till en kött och potatis-rätt och det passade perfekt tycker jag, väldigt god smak och jag drack den med mycket is för att få drycken väl kyld.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0