Årets nyheter från GB

Idag släpptes årets glassnyheter från GB och detta är alltid lika skoj att se vilka nya glassar som kommer ut, nu vet man att det snart är vår när detta händer!
 
Jag har faktiskt redan hunnit prova en av glassarna, den hade kunnat vara jättegod men får faktiskt inte mer än ett knappt okej från min sida - se nedan vilken jag provat!
 
 
GB har tagit fram fem nya Magnum-glassar med hjälp av Micael Bindefeld AB. De nya Magnum-glassarna baseras på recept från den franska bakverksvärlden - Patisserie. Tanken är att glassarna ska vara lika oemotståndliga som en äkta kyss. GB Glace besriver sina nya glassar som chokladöverdragna bakverk på en pinne – glassarna heter First Kiss Crème Brûlée, Living Kiss Meringue et fruits rouges, Passionate Kiss Tiramisu, Flirty Kiss Gâteau au chocolat och Stolen Kiss Tarte aux Pommes. Men underbart är kort och kyssar lättflyktiga – så glassarna finns endast under en begränsad period och kommer släppas under tre lanseringen under våren och sommaren.
 
Magnum First Kiss - Créme Brûlée. En glass med smak av Créme Brûlée, kolasås, bitar av karamelliserat socker samt ett tjockt mjölkchokladöverdrag.
 
Magnum Loving kiss - Meringue et fruits rouges. En blandning av vaniljglass, skogsbärssås, sötade tranbär och marängbitar överdragna i vit choklad samt ett tjockt mjölkchokladöverdrag.
 
Magnum Passionate Kiss - Tiramisu. En blandning av mascarponeglass, sås med smak av marsalakaffe, chokladbitar och bitar av chokladsockerkaka samt ett tjockt mjölkchokladöverdrag.
 
Magnum Flirty Kiss - Gateau au chocolat. En glass med smak av choklad, chokladsås och chokladbrownie som täcks av ett tjockt mjölkchokladöverdrag.
 
Magnum Stolen Kiss - Tarte aux pommes. En blandning av vaniljglass, äppelsås och pajdegsbitar som täcks av ett tjockt lager vit choklad och kanel.
 
Dino Foot Choklad. Dinosaurierna har varit i glassfabriken och skapat goda Dino Foot med smak av choklad och vanilj.
 
Daim Strawberry Dream. En ny somrig jordgubbssmak på den populära daimstruten.
 
Maraboupinnen. En god vaniljgräddglass med Marabou choklad.
 
Laktosfri blåbärsstrut. En laktosfri strut med smak av vanilj och blåbär.
 
Kingis krossad choklad laktosfri. En laktosfri glass med smak av krossad choklad, vanilj och choklad.
 
Solero Exotic. Vaniljglass med exotisk fruktsås överdragen med fruktsorbet.
 
Cornetto Enigma Popcorn. Glass med popcornsmak, kolasås med salt och rispuffar med vitt chokladöverdrag.
 
Mina kommentarer till årets glassnyheter!
Den glass jag redan hunnit prova är Magnum First Kiss - Créme Brûlée. De nya Magnum-glassarna är lite mindre i storleken än originalen och levereras i en fin pappkartong som känns lite lyxig. Det som drar ner betyget på denna glass är det karamelliserade sockret, det gör att glassen blir stark och får nästan en spritig smak vilket inte alls går hem hos mig. Bortser man från detta är glassen god men då sockret finns i hela glassen får den ändå bara betyget knappt godkänt.
 
Magnum-serien är väldigt spännande även om de flesta av dessa smaker tyvärr inte känns som de passar mig riktigt men roligt att de vågar satsa lite på detta. Den jag ser mest fram emot att prova är Magnum Flirty Kiss - Gateau au chocolat som jag har höga förväntningar på. Även Magnum Stolen Kiss - Tarte aux pommes måste testas även om jag kan ana mig till att den kommer vara väldigt söt.
 
Övriga glassar känns lite tråkiga tycker jag. Är bara Cornetto Enigma Popcorn som känns spännande och som jag gärna testar i sommar. Sonen kommer troligtvis älska Dino-glassen. En spark i rumpan till GB som verkar ha tagit bort min absoluta favorit de senaste somrarna - Daim Päron. Jag älskade den glassen men nu har den ersatts med en daim med jordgubbssmak och det är jag ju inte alls förtjust i - snyft!
 
Har ni provat någon av nyheterna ännu?

Kommentarer
Postat av: anna

de nya magnum glassarna ser ju grymt goda ut:)

2013-03-05 @ 08:42:19
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: M

Glassarna låter hur goda som helst!

2013-03-06 @ 09:54:16
URL: http://Marinapalme.blogg.se
Postat av: ullie

Tack snälla du

mmm så mycket gott älskar glass :)

2013-03-06 @ 23:07:29
URL: http://weberskold.blogg.se
Postat av: Therese

Men vad roligt med så många nyheter har bara sett den laktosglassen helt missat detta. Blev så sugen på den popcornglassen ;) hade du testat nån?

Svar: Hej Therese,Jag har testat Magnum creme brulee, den var okej men inte så mycket mer, hoppas mer på de andra glassarna =)
Camilla

2013-03-06 @ 23:15:13
URL: http://sailorswife.se
Postat av: Ida

Va kul med så många nyheter! Är glad för den där latosfria glassen med krossad choklad. Det är nämligen min favoritglass! :) Ska bli spännande att äta den "på pinne". kram

2013-03-06 @ 23:15:39
URL: http://lilla-pys.bloggplatsen.se/
Postat av: Izabell

Magnum First Kiss - Créme Brûlée den måste jag prova!:D

Kraam Izabell

2013-03-07 @ 10:47:58
URL: http://www.mysbella.blogg.se
Postat av: Amy's piece of cake

Mums, nej inte testat några nyheter ännu!

2013-03-08 @ 19:46:00
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
Postat av: Jela - Blivande 2-barnsmamma

Åh va roligt att du har barn i samma ålder och en lillebror i magen :-))

Gud vad många nya glassorter, de måste man ju testa!

2013-03-08 @ 21:05:02
URL: http://jeliz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0