Krogveckan

I höstas blev det ingenting men nu är den tillbaka - KROGVECKAN! 1-13 februari är det dags för restauranger runt om i Sverige att erbjuda en specialutvald meny till bra priser - 2 rätter för 200 kr. Bokar bord och ser menyerna gör du på Bookatable.com. Jag har gått igenom restaurangerna och min favorit denna Krogvecka är Stockholms Fisk som ligger på Vasagatan i Stockholm med denna meny:
 

FÖRRÄTTER

SILL OCH STRÖMMING MED TILLBEHÖR

Assorted herring with accompaniments.

TOAST SKAGEN

Mixed fresh prawns, dill and mayonnaise on toasted bread.

HALV FISK- OCH SKALDJURSGRYTA

med vitlöksbröd och aioli.

Small fish- and shellfish casserole with garlic bread and aioli.

.................

VARMRÄTTER

DAGENS FÅNGST

Serveras med ägg, räkor, färskriven pepparrot och kokt potatis.

 

Catch of the day with fresh prawns, eggs, horseradish and boiled potatoes.

 

LÄTTRIMMAD FJORDLAX

Serveras med dillstuvad potatis.

 

Salt cured salmon served cold with creamy dill potatoes.

 

HEL FISK- OCH SKALDJURSGRYTA

Serveras med vitlöksbröd och aioli.

Fish- and shellfish casserole with garlic bread and aioli.

.................

DESSERT

CRÈME BRÛLÉE

GLASS MED MANDELFLARN

Ice cream with almond crisp.

CHOKLADBROWNIE

Chocolate brownie
 

Som gravid är man lite begränsad med att man till exempel inte får äta rött kött så då passar en fisk-meny perfekt och denna tilltalade mig.

 

HÄR kan du läsa om ett tidigare krogveckan-inlägg där Gute Grill besöktes. HÄR kan du läsa om ett besök på Pontus! under Krogveckan. HÄR kan du läsa om när Edsbacka Wärdshus besöktes under en tidigare Krogveckan.

 

Ska du äta på restaurang under Krogveckan?


Kommentarer
Postat av: anna

Å vad gott:-) vet du om det finns nåt runt varberg/göteborgs området

Svar: Tack Anna :) Hm, i Varberg vet jag inte men i Göteborg finns flera restauranger. Om jag bara går på menyerna på Krogveckan så skulle jag testa Hos Pelle eller Chez Amis - kika in på deras menyer :)
Camilla

2013-01-24 @ 09:16:20
URL: http://heltenklaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0