Tacopaj

Häromdagen gjorde vi tacopaj till middag, en favorit hos mig och maken men sonen däremot är väldigt skeptisk till just tacopaj. Denna har lite sting men för att sonen skulle gilla den bättre hade jag i lite ketchup i tacopajen så den skulle bli lite mildare och lite fick jag i honom i alla fall. Jag och maken åt desto mer :)
 
 
ca 600 g köttfärs
1 påse Santa Maria Tacokrydda
2 dl Chili & Paprika creme fraiche
några matskedar passerade tomater, beroende på tycke och smak
1/2 dl vatten
Lite ketchup för att göra tacopajen mildare

3 dl vetemjöl
100 g smör
4 msk vatten

riven ost

Blanda vetemjöl, smör och vatten i en bunke till en deg. Tryck ut degen i en pajform. Nagga degen med en gaffel och förgrädda pajdegen i 200 grader i tio minuter. Bryn köttfärs till den är genomstekt. Krydda med en påse tacokrydda och lite vatten. Rör om. Blanda i den smaksatta creme fraichen och låt sjuda i några minuter. Tillsätt sedan passerade tomater, några matskedar beroende på tycke och smak.
Fyll den förgräddade pajdegen med köttfärsblandningen. Garnera pajdegen med riven ost. Grädda mitt i ugnen, 225 grader i ca 20 minuter. Servera pajen med en god sallad och gott bröd.

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh så otroligt gott!

2013-02-15 @ 23:21:48
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0